Privacyverklaring Blixem

 

1. Inleiding

Wanneer je contact met ons opneemt, deel je persoonsgegevens met ons. Deze geef je vaak zelf door, zodat wij een prangende vraag kunnen beantwoorden of zodat we je op de hoogte kunnen houden van de laatste ontwikkelingen. Maar soms geef je ook informatie door zonder dat je deze zelf actief aan ons verstuurt (bijvoorbeeld via cookies). In deze privacyverklaring leggen we graag uit welke gegevens we van je verzamelen, waarom we deze nodig hebben, wat we hiermee doen en welke rechten je hebt. Kortom; hoe gaan we om met jouw persoonsgegevens en privacy?


1.1. WAT ZIJN PERSOONSGEGEVENS?

Onder persoonsgegevens valt alles waardoor wij kunnen zien óf waardoor we kunnen achterhalen dat jij het bent. Dit zijn directe persoonsgegevens, zoals je naam, e-mailadres en telefoonnummer, maar ook gegevens waardoor we gemakkelijk kunnen achterhalen dat bepaalde gegevens of acties bij jou horen, zoals je IP-adres. Wanneer je een formulier invult op de website of zelfs wanneer je alleen onze website bezoekt, geef je ons de beschikking over jouw persoonsgegevens.


1.2. WIE VERWERKT JOUW PERSOONSGEGEVENS?

Deze privacyverklaring heeft betrekking op alle data die verwerkt worden door BliXem of waarbij BliXem de verantwoordelijkheid draagt voor de verwerking. BliXem valt onder de Stichting Pluryn Maatschappelijke Ondernemingen wat valt onder hetzelfde bestuur als Stichting Pluryn. Stichting Pluryn is uiteindelijk ververwerkingsverantwoordelijke van jouw gegevens. Hieronder vind je onze contactgegevens. Zo kun je ons te allen tijde bereiken wanneer je vragen hebt over de verwerking van jouw persoonsgegevens door ons.

Contactgegevens:
BliXem
T.a.v. Functionaris Gegevensbescherming
Postbus 53
6500 AB Nijmegen
T. +31 (0)88 – 779 20 00
E. Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.


1.3. MET WIE DELEN WE JOUW PERSOONSGEGEVENS?

De persoonsgegevens die je aan ons toevertrouwt gebruiken wij niet voor andere doeleinden dan de beoogde verwerkingen en delen of verkopen deze persoonsgegevens niet met of aan derden tenzij dit nodig is vanuit wettelijke verplichtingen of je hier ons duidelijke toestemming voor hebt gegeven.


2. Waarvoor gebruiken wij jouw persoonsgegevens?

We leggen je graag voor iedere verwerking afzonderlijk uit welke gegevens we van je vragen, waarom we deze vragen, wat we ermee doen en waar en hoe we jouw gegevens opslaan.


2.1. COOKIES

Om een goed beeld te krijgen van de manier waarop bezoekers de website gebruiken, maken wij gebruik van verschillende data-analyseprogramma’s. Hiervoor worden cookies geplaatst. Om ervoor te zorgen dat wij jouw privacy optimaal kunnen waarborgen geven we jou de optie om zelf te bepalen welke cookies wij mogen opslaan. Je kunt hierbij kiezen uit de volgende opties:


Vereiste cookies
Deze cookies zijn nodig om de website goed te laten functioneren en worden automatisch ingeschakeld als je de site bezoekt. Wij hebben deze cookies geanonimiseerd zodat jouw privacy gewaarborgd is.
Functionele cookies
Deze cookies maken aanvullende functies mogelijk, zoals het onthouden van voorkeuren, het toestaan van sociale interacties en het analyseren van het gebruik om de site te kunnen optimaliseren.
Advertentie cookies
Deze cookies worden door derde partijen gebruikt om advertenties te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
In de footer van de website vind je een link naar de pagina waar je deze instellingen kunt aanpassen. Standaard staat de vereiste- en de functionele cookies aan. Dit is een mooie middenweg tussen het waarborgen van jouw privacy en een optimale ervaring op onze website.


Wij kunnen gebruik maken van de volgende externe partijen:


2.1.1. Google Analytics

Om ervoor te zorgen dat wij jouw privacy optimaal kunnen waarborgen, is een overeenkomst gesloten met Google (gevestigd in de Verenigde Staten). Afhankelijk van jouw cookie-instellingen delen wij wel of geen informatie met Google.


2.1.2. Hotjar

Om te kunnen zien hoe bezoekers zich bewegen op onze website, maken wij gebruik van het programma Hotjar en plaatsen wij Hotjar-cookies. Deze tool meet klikken op de website, muisbewegingen en scroll-gedrag. Afhankelijk van jouw cookie-instellingen delen wij wel of geen informatie met Hotjar.


2.1.3. Sitecore Experience Platform

Wij maken ook gebruik van het Sitecore Experience Platform. Hiermee krijgen we inzicht in hoe bezoekers onze website gebruiken en kunnen we de website verbeteren. Maar hiermee kunnen we de website ook zo inrichten dat deze zich aanpast aan jouw voorkeuren. Afhankelijk van jouw cookie-instellingen maken we wel of geen gebruik van deze mogelijkheden.


2.1.3. Social media

Verder kan het zijn dat wij gebruik maken van social media plugins en plugins om zaken met jou en met anderen te delen. Voorbeelden hiervan zijn Facebook, Twitter, Linkedin, YouTube en Addthis. Voor deze partijen moet je jouw privacy-instellingen direct op hun sites instellen: Facebook, Twitter, Addthis, Linkedin en Youtube. Bezoek voor meer informatie over jouw online privacy en advertenties:  www.youronlinechoices.com.


2.2. ONZE WEBSHOP

Wij bieden jou de mogelijkheid om maaltijden en andere cateringproducten online te bestellen. Hiervoor hebben wij een BliXem Kookt webshop ingericht. Uiteraard zijn wij verantwoordelijk voor de gegevens die je met ons deelt als je een bestelling plaatst.


2.2.1. Welke gegevens verwerken wij en waarom?

Als je een bestelling bij ons plaatst dan vragen we je om een aantal gegevens zoals je emailadres, het adres, eventueel het factuuradres, en een telefoonnummer. Wij vragen deze gegevens aan je om de bestelling goed af te kunnen handelen. Denk hierbij aan het afhandelen van de betaling, de bezorging of jouw recht op retour en/of garantie.
We kunnen ook een wettelijke verplichting hebben om je gegevens te gebruiken en te bewaren, bijvoorbeeld wanneer we fraude vermoeden en voor de belastingdienst.


2.2.2. Wie heeft er toegang tot jouw gegevens?

Zie hiervoor paragraaf 1.2. Verder geven we je gegevens alleen door aan andere partijen als dat echt nodig is voor onze dienstverlening. Het betreft dan deze partijen: bezorgpartners, leveranciers, betaalpartners en IT-dienstverleners. Onze bezorgpartner moet tenslotte je bestelling afleveren op het juiste adres en het is fijn als je betaling door een bank kan worden uitgevoerd. In verdachte situaties zijn we verplicht om klantgegevens te delen met overheidsinstanties.
De partijen die van ons toegang krijgen tot je gegevens, mogen deze alleen gebruiken om jou een dienst te leveren namens BliXem. Tenzij ze zelf verantwoordelijk zijn voor het verkrijgen en beschermen van je gegevens. We verkopen jouw gegevens nooit aan derden.


2.2.3. Waar slaan we jouw gegevens op en hoe lang bewaren we deze?

Wij slaan jouw gegevens op in een beveiligde database. We bewaren en gebruiken jouw gegevens niet langer dan noodzakelijk. Daarna verwijderen we alle data die we van je hebben. Dit zijn de perioden die we hierbij hanteren:

  • Inactieve klantaccounts verwijderen we na 7 jaar. Na die periode gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.\
  • Van de Belastingdienst moeten we onze administratie met jouw factuur-, betaal- en bestelgegevens 7 jaar bewaren.


2.3. BESTELLEN VAN CATERING

Bij ons kun je ook catering bestellen. Hiervoor kun je gebruik maken van onze website BliXem Kookt of van het bestelformulier op onze website BliXem Nijmegen.


2.3.1. Welke gegevens verwerken wij en waarom?

We vragen je naam, indien van toepassing de bedrijfsnaam en het factuuradres, het bezorgadres, je telefoonnummer, je emailadres en de gegevens die nodig zijn voor de bestelling. Deze gegevens hebben we van je nodig om de bestelling te verwerken en in te plannen. Vervolgens willen we graag je naam en adresgegevens van je weten, zodat we de bestelling op het juiste adres kunnen afleveren. We bevestigen de bestelling per e-mail en daarom hebben we jouw e-mailadres nodig. Om je snel vragen te kunnen stellen over jouw bestelling of om je te informeren over wijzigingen, willen we ook graag je telefoonnummer hebben.


2.3.2. Waar slaan we jouw gegevens op en hoe lang bewaren we deze?

Door de bestelling te versturen geef je toestemming dat wij deze gegevens bewaren in onze mailbox (hier komen de bestellingen binnen). Nadat de communicatie is beëindigd, bewaren we de bestelling nog maximaal zes maanden voor nazorg of om latere vragen te kunnen beantwoorden. Van de Belastingdienst moeten we onze administratie met jouw factuur-, betaal- en bestelgegevens 7 jaar bewaren.


3. Wat zijn jouw rechten?


3.1. INZIEN, AANPASSEN, VERWIJDEREN OF OVERDRAGEN VAN UW GEGEVENS

Te allen tijde heb je het recht om in te zien welke gegevens wij van je hebben. Zodra je aan ons kenbaar maakt dat je jouw gegevens wilt inzien, verstrekken wij deze binnen 30 dagen. Ook heb je het recht om jouw persoonsgegevens door BliXem te laten wijzigen of om ze helemaal te laten verwijderen. Voor het wijzigen of verwijderen van jouw gegevens geldt dezelfde termijn als voor het inzien van de gegevens, namelijk binnen 30 dagen.  Je hebt het recht om jouw persoonsgegevens van ons te ontvangen, zodat je deze gemakkelijk kunt overdragen aan een andere organisatie. Ook kun je ons vragen de informatie rechtstreeks over te dragen aan een derde partij. Dit geldt alleen voor gegevens waarvoor je ons toestemming hebt gegeven om ze te verwerken en voor gegevens die nodig zijn om een overeenkomst uit te voeren.


3.2. INTREKKEN TOESTEMMING VERWERKING PERSOONSGEGEVENS

Wanneer je contact opneemt met BliXem, zoals omschreven in artikel 2 van deze privacyverklaring, geef je toestemming om bepaalde acties uit te voeren en om (in sommige gevallen) persoonsgegevens op te slaan. Je kunt deze toestemming te allen tijde ook weer intrekken. Wanneer je jouw toestemming wilt intrekken, kun je dit telefonisch of schriftelijk aan ons laten weten. De contactgegevens vind je in paragraaf 1.2.


3.3. EEN KLACHT INDIENEN

Wanneer je het niet eens bent met de wijze waarop BliXem omgaat met de verwerking van jouw persoonsgegevens, kun je een klacht bij ons indienen. Wanneer wij er onderling niet uitkomen heb je het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.